[VIDEO] “Dia tu cur4ng dengan izin Allah” Intafamous Dikec4m Komen Isu Cur4ng, Sekali Dia Kata Ada Maksud Lain

Isu cur4ng menjadi satu topi perbualan hangat di media sosial, ia berikutan dengan kontoversi yang melibatkan seorang pelawak dan penyampai radio yang mengundang kemarahan netizen baru-baru ini.

Ramai yang mencurahkan pendapat mereka termasuklah rakan artis sendiri dan terbaru semalam seorang influencer yang dikenali sebagai Andika Putra ada berikan pendapatnya menerusi Instagram sebelum ia dipadamkan.

Dia tu cur4ng dengan izin Allah”

Bagaimanapun video itu telah di kongsikan semula di Twitter kerana kenyataan yang telah mengundang kemar4han orang ramai.

Dalam video berdurasi 2 minit 16 saat itu, Andika ditanya berkenaan dengan isu pelawak Shuk dimana ia telah memberikan kesan kepada lelaki lain yang kena tempias.

“Dika selalu..pergi mamp*s apa orang nak cakap. Dika selalu tengok macam..apa yang Allah gerakkan”

Katanya lagi setiap tindak tanduk seseorang itu datang daripada Tuhan yang ‘menggerakkaan’ hati seseorang itu melakukan sesuatu tindakan.

“Dia tu cur4ng dengan izin Allah, dia tu pun pergi rumah perempuan tu dengan izin Allah, siapakah kita nak mar4h dengan orang tu dengan izin Allah, Allah maha mengetahui segala-galanya. Dia curang sekalipun Allah yang menggerakkan hatinya untuk pergi dan mana tahu lepas tu dia baik gila-gila, dia jadi alim teruk, baik g1ila-g1ila”

“Kita dok mar4h dia bdoh, curang, kaki perempuan, bla bla bla, tapi tak pernah cakap pula oh bagus kau buat salah, nanti mesti kau jadi baikkan? Takpe aku doakan kau jadi baik”

Andika rumuskan lelaki yang terkena tempias akibat isu tersebut mungkin insecure dengan apa yang orang cakap.

“Tapi kalau orang tu tahu tentang diri dia lemah, dia tahu diri dia, ‘aku pun buat salah’, ‘aku macam mana sekalipun aku buat salah’ dia takkan nilai orang lain, percayalah kalau diri kita takut dengan Allah, kita takkan nilai sesiapa pun sebab kita tahu, dengan izin Allah lah orang tu buat jahat.”

Pendek kata, apa yang nak jadi tu jadilah, kalau tak jadi, jadi lah. Boleh tengok video selanjutnya di dalam video ini.

Video yang meraih kira-kira 7K retweet  tersebut telah mengundang kem4rahan netizen di Twitter.

Memang salah Dika kekeliruan di situ – Andika

Namun begitu, Andika ada tampil memberikan keterangan maksud yang cuba disampaikan setelah memadam video tersebut.

Akui kesilapannya kerana timbul kekeliruan, dia menjelaskan bahawa setiap manusia diberikan fikiran untuk menilai yang baik dan buruk.

“Manusia diberikan fikiran oleh Allah untuk kita berfikir mana baik dan buruk. Kita boleh pilih untuk buat baik dan buat jahat. Tetapi semua perbuataan kita dengan izinnya Allah melalui ALLAH REDHA ATAUPUN TIDAK. Tiada daya kita ni nak berjalan pun tanpa izin Allah.”

Katanya lagi, satu kesilapan yang dilakukan itu boleh jadi asbab kepada seseorang itu.

“So kita buat salah ni salahkan Allah , sebab Allah izin? Dika ada ke cakap macam tu. itu semua tokok tambah daripada orang orang yang melihat video tu. Allah tak redha kita buat salah dalam masa yang sama Allah izinkan. Sebab apa? Allah maha mengetahui segalanya. Boleh jadi satu asbab dari kesilapan kita, jahil kita, aib kita yang buat atas pilihan sendiri dengan izin Allah perbuataan kita, kita berubah , mendekatkan diri lagi kepada Allah.”

Malah, Andika juga bukanlah menyokong untuk lelaki melakukan curang. Tapi meminta agar tidak mengecam sebaliknya mendoakan seseorang.

“Pasal cur4ng? DIKA TAK SUPPORT PON CURA4NG. Cur4ang itu salah. Salah masih salah. D0sa masih d0sa. Tapi benci perbuatan, bukan b3enci manusia yang perbuataan tersebut. Manusia semua buat silap. Kita bukan sesiapa nak menilai manusia , sebernanya kita perlu mendoakan, jangan kecam dia, doakan kebaikkan, daripada asbab Allah tunjukkan kantoi tulah, dia berubah menjadi sangat setia, sangat penyayang, berhenti buat maks1iat dan lebih rapat kepada Allah.”

Tambahnya, video baru akan menyusul untuk membuat penjelasan lagi.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : LobakMerah

Be the first to comment on "[VIDEO] “Dia tu cur4ng dengan izin Allah” Intafamous Dikec4m Komen Isu Cur4ng, Sekali Dia Kata Ada Maksud Lain"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*