Warga Emas BerIinang Air Mata Dibvang Anak. Sekali Menantu Ded4h Ded4h Cerita Sebenar, Cucu Masuk Komen Sekali

Semalam, liputan berita tentang 1001 kisah dvka penghuni Pusat Jagaan dan R4watan Orang Tua Al-Ikhlas nyata telah mervntun jiwa rakyat Malaysia. Malahan, antara yang paling mencvri perhatian adalah nasib men1mpa seorang w4rga emas berusia 83 tahun ini.

Ada 9 orang anak namun tiada yang sanggvp menjaga…

Menerusi laporan eksklusif Buletin TV3, warga emas tersebut Zarah Ahmad mend4kwa diabaikan oleh anak-anaknya ketika menerima rawat4n di h0spital akibat terjatvh, sebelum dirujuk ke rumah jagaan itu sejak sebulan lalu.

“Anak2 tak mahu mabil tahu pasal saya…”

Warga emas berusia 83 tahun itu berkata, dia terkilan dengan tindakan anak dan menantu yang mendakwa dirinya tidak diambil peduli selepas suaminya meninggal dunia pada tiga tahun lalu.

“Saya m4ti atau hidup ke, mereka tak mahu datang melawat…”

Tonton temu bual penuh:

Berikutan perkongsian yang menyentuh hati penonton itu, seorang wanita Normala Shamsuddin yang mend4kwa menantu kepada Zarah tampil menjelaskan situasi sebenar menerusi sebuah posting di laman Facebook miliknya.

Bukan anak-anak yang bvang dia… tapi dia yang bvang anak sejak kecil

Rentetan kisah itu, seorang wanita yang mend4kwa sebagai menantu kepada wrga emas terbabit tampil mended4hkan cerita yang mengejvtkan ramai. Ujar Normala Shamsuddin, ibu mentuanya itu tidak pernah melayan anak-anaknya dengan baik. Justeru, dia berharap agar orang ramai tidak menghvkum mereka sebelum mengetahui kisah sebenar.

Menerusi perkongsian anaknya yang dikenali Normala Shamsuddin, dia memaklumkan bahawa warga emas yang muncul di kaca televisyen tersebut merupakan ibu mertuanya.

“Untuk makluman semua, bukan anak-anak yang buang dia dari keluarga, tetapi dia yang buang anak-anaknya sejak kecil lagi. Semenjak berpisah dengan ayah, dia langsung tidak ambil tahu mengenai anak-anaknya.

“Dia juga mempunyai banyak wang dan bukan hidup susah. Dia juga mempunyai rumah sendiri, tetapi semua anak dan menantu adalah orang yang dia tidak suka,” jelasnya dalam kenyataan di Facebook semalam.

Normala menambah, suaminya adalah anak yang selalu dihina oleh warga emas tersebut kerana miskin dan juga orang susah.

Katanya, ketika ibu mertuanya meninggalkan suami, anak-anaknya masih kecil dan suaminya jugalah yang menguruskan mereka semua.

“Bukan mahu buka pekung di dada, tetapi kenyataan harus dibetulkan. Orang luar yang tidak tahu kisah ini memang akan kesian kerana itu lumrah untuk berasa kesian terhadap warga emas.

“Jadi, jangan terlalu awal beri hukuman atau membuat spekulasi bila anda tidak tahu cerita sebenar,” katanya lagi.

Giliran cucu pula buka mulut..

Namun begitu, kenyataan itu jelas men1mbulkan rasa terkilan oleh seorang individu yang did4kwa sebagai anak tirinya menerusi ruangan komen. Jelasnya walaupun pernah ada isu dengan w4rga emas tersebut, namun dia langsung tidak pernah mencanang a1b neneknya.

Berikut pula rekasi dari netizan selepas tahu perkara sebenar

Seorang pengguna Twitter, @munyraz, berkata, lain orang, lain pengalaman hidupnya. Kenyataannya, perkara sebegini ada terjadi. Keluarga yang toks1k juga wujud di sekeliling kita.

“Ini juga adalah sebagai peringatan untuk kita melayan anak-anak dengan baik. Tidak dinafikan ada ibu bapa berkata anak mereka menyusahkan sehingga dewasa kelak anak mereka hilang rasa hormat kepada ibu bapanya kerana emosi terganggu,” ciap @livelyeffa

“Maafkan lah dia… Dihujung usianya dia perlukan anak cucu…syurga anak2 ttp pd ibu.. Ini lah masanya satu keluarga pincang menjadi keluarga kembali… Semoga dipermudahkan.. Aaminn”

“Sungguh apa yg kita tanam, kelak itu lah yang akan kita tuai, apa pun kesalahan dia, maaf kan lah, seburuk buruk perangai seorang ibu, dia lah yg bersusah payah meng4ndung 9bulan 10hari dn melahir kan kita bert4rung ny4wa, smg di bulan baik ini allah satu kan kluarga makcik ni,”

“Segala kejadian ada puncanya. Masing² ada salah dan masing² patut jernihkan apa yg patut. Nak berlawan ckp sampai kesudah tak selesai. Perangai yg burvk baik elokkan, tp kalau masih tetap burvk mcm tu, penyudahnya buat tak tau jer sbb takleh selesai. Tak payah nak heb0h satu dunia. Buat tambah dosa org mengata. Istilah anak derhaka dah selalu dgr, istilah ibu atau bapa derhaka ada tak?”

Walau apa pun yang terjadi, di harap hubungan ibu ini dengan anak-anak dapat dijernihkan. Sama-sama kita doakan.

Sumber: YouTube Buletin TV3 , FB Normala Shamsuddin, Kisah Dunia

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : http://limauasamboi.pw/=

Be the first to comment on "Warga Emas BerIinang Air Mata Dibvang Anak. Sekali Menantu Ded4h Ded4h Cerita Sebenar, Cucu Masuk Komen Sekali"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*