Nabila Tɑmpil Bɑgi Sɑtu Nasihɑt BoIeh Buɑtkan Caprice Termenung Pɑnjang

SHAH ALAM – K0ntr0versi melibatkan penyanyi Caprice dan pendakwah bebas terkenal, Ebit Lew menyebabkan kedua-dua nama tersebut kini trending di Twitter.

Tinjauan Sinar Harian di laman Twitter mendapati, sehingga jam 5 petang Caprice atau nama sebenarnya Ariz Ramli diciap sebanyak 202,000 kali manakala Ebit Lew lebih 27,600 kali.

Media sebelum ini melap0rkan, k0ntr0versi berkenaan did4kwa dicetvskan oleh Caprice apabila menegur Ebit selepas dia menerima rungvtan daripada penduduk G4z4 mengenai cara pendakwah berkenaan menghulurkan b4ntuan.

Caprice yang kini dalam Mis1 Kemanus1aan Untuk P4lest1n mend4kwa kecew4 dengan pendakwah terkenal itu kerana menggunakan gamb4r kan4k-kan4k di G4z4 sebagai bahan kandungan di media sosial.

Menjengah ke ruangan komen, ada netizen berharap 1su antara mereka dapat diselesaikan tanpa perlu diheb0hkan di laman sosial.

“Kes1an tengok ustaz Ebit Lew. Baru sahaja keh1langan ayah ‘tup tup’ Caprice pula bagi tek4nan.

“Kalau ia pun rilek la dulu bang, jangan gel0joh sangat. Bincang bagus-baguskan boleh. Kenapa perlu heb0hkan di media sosial?” soal afendi_sulaiman.

Selain itu ada juga netizen yang tidak menyebel4hi mana-mana pihak dengan berharap pihak yang benar akan sentiasa menang.

“Aku tak tahu la mana betul antara Caprice dengan Ustaz Ebit Lew.

“Tapi aku harap kebenaran akan dapat dided4hkan,” ciap Umai.

Mesti ada sebab Allah tak buka jalan’ – Nabila Huda nasihat Capric

Sumber sinar plus

PETALING JAYA – “Mesti ada sebab mengapa Allah SWT tak buka jalan tetapi kenapa buka a1b orang lain.”

Itu antara resp0ns pelakon versatil Nabila Huda Suhaimi atau lebih dikenali sebagai Abil dalam bebenang ciapan Twitter berhubung isu penyanyi rap, Caprice yang sedang hang4t diperkatakan dalam media sosial sejak semalam.

Menerusi ciapan tersebut, Abil meminta Caprice atau nama sebenarnya Ariz Ramli reda dan menerima realiti meskipun tidak diberi peluang untuk memasuki sempadan G4z4, P4lest1n.

“Apa kau buat ni dik, h4ncur hidup dan masa depan. Kita biar terkenal sebab bakat dan kebaikan bukannya kerana keb0d0han atau kes1lapan berulang.

“Jika tidak lepas, reda. Mesti ada sebab Allah SWT tak buka jalan tetapi kenapa buka a1r orang lain. Kau beria cerita tentang kemanus1aan, akhirnya kau yang pec4h-belahkan sesama Islam sehingga t1mbulkan f1tnah,” tegur pelakon filem Mama itu.

Dalam ciapan lain, Abil turut menasihatkan agar para selebriti tanah air sentiasa menjaga ad4b dan tidak bersikap kur4ng ajar dengan orang lain.

“Jangan kur4ng ajar dan sentiasa merendah diri kerana semua ini perlu ada dalam diri barulah hidup aman.

“Inilah dia orang yang tak pernah dapat perhatian sehebat begini. Benda inilah yang saya sentiasa ingat walaupun sudah terkenal.

“Lepas tu nanti keluarkan kenyataan kemurvngan. Kau yang buat hal tetapi tidak boleh terima kec4man tervk. Cuba kalau pada mulanya tiada mas4lah, maka tiadalah kec4man,” katanya lagi.

Selain itu, dia turut membuat ciapan berb4ur perl1 yang ditujukan kepada Caprice mengenai pengakuannya mengamb1l p1l t1dur hari ini.

“Drama sudah bermula, makan p1l t1dur sebab pe4at berfikir pasal P4lest1n dan berj1had.

“Berj1had untuk negara sendiri dululah, kemudian minta maaf lepas itu nak hubvngan baik seperti dahulu. Nasi sudah jadi bubur, selamat berjaya,” tulis anak kepada penyanyi rock terkenal, Amy Seacrh itu.

Hari ini, Kosmo! melap0rkan Caprice menepis d4kwaan mengatakan dia meng4lami kemvrungan namun mengaku mudah m4rah sekiranya j1had yang dilakukannya diganggu pihak lain.

Sejak semalam, nama Caprice menjadi bualan h4ngat netizen selepas mended4hkan usaha untuk memasuki G4z4 tidak berjaya kerana campur tangan pihak lain.

Malah, dia turut mended4hkan pendakwah p0pular Ustaz Ebit Lew (UEL) telah menyek4tnya dalam Instagram serta memberi bayangan bahawa UEL antara pvnca dia masih tidak dibenarkan masuk ke G4z4.

Kosmo! pada 24 Jun lalu melap0rkan Caprice terbang seorang diri ke Mesir untuk melaksanakan m1s1 kemanus1aan di G4z4 yang telah lama diimpikannya. – K! ONLINE

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Era Tv

Sumber : Trending Sangat, media98times.com

 

Be the first to comment on "Nabila Tɑmpil Bɑgi Sɑtu Nasihɑt BoIeh Buɑtkan Caprice Termenung Pɑnjang"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*