Abang ‘pergi’ Sebelum Majlis Nikah, Selepas Setahun Baru Adik Ada Kekuatan Buka Hadiah Kahwin Pemberian Arw4h – “Tekaan saya tepat”

BUKAN mudah untuk menerima hakikat pem3rgian dan kehilangan orang tersayang.

Seorang pemuda akhirnya terdetik hati untuk membuka hadiah pemberian arw4h abangnya selepas lebih setahun dijemput Ilahi.

Berkongsi pengalaman, Azwanshah Mohd Sah berkata, hadiah tersebut diberikan oleh abangnya, Allahyarham Hasrul Amirizan sempena hari perkahwinannya, Ogos tahun lalu.

Pemuda berusia 26 tahun itu berkata, rancangan asal untuk berkahwin pada Mac 2021 namun diawalkan demi memenuhi permintaan abangnya yang menghidap k4nser usus tahap empat.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Arwah abang minta perkahwinan saya dipercepatkan. Selepas pelbagai faktor dan kekangan, saya hanya dapat melangsungkan majlis pada 15 Ogos 2020.

“Kami cuba ikut permintaan abang, tapi dia tak sempat tengok saya kahwin kerana meninggal dunia 6 Ogos 2020 semasa usianya 31 tahun. Kami reda dengan apa yang berlaku,” katanya kepada mStar.

hadiah arwah abang 5

Arwah abang (belakang, dua dari kanan) bersama keluarga.

Lebih mesra disapa Wan, katanya, hanya hadiah pemberian arwah abangnya yang menjadi ‘pengganti diri’ pada hari perkahwinannya.

“Pada awalnya saya tak tahu pun arwah beri hadiah. Malam tu masa sesi buka-buka hadiah, ada kotak besar dengan kad ucapan yang tertera nama arwah sebagai pemberi.

“Saya tanya kakak yang rapat dengan arwah, dan diberitahu ia adalah hadiah yang dipesan arwah sebelum meninggal dunia,” ujarnya yang berasal dari Jempol, Negeri Sembilan.

hadiah arwah abang 3

Kad ucapan yang disertakan bersama hadiah perkahwinan.

Menurut anak ketujuh daripada 12 beradik itu, dia bagaimanapun tidak berhasrat untuk membuka hadiah berkenaan sehinggalah ‘diperam’ di bilik tidur selama lebih setahun.

“Sejak kahwin, isteri beberapa kali tanya bila nak buka hadiah tu sehingga isteri tanya lagi minggu lepas. Selepas lebih setahun baru saya tergerak hati untuk membukanya.

“Sebaik buka kotak hadiah, tekaan saya selama ini tepat. Arw4h hadiahkan saya sebuah periuk nasi. Saya teringat pernah berkongsi keinginan untuk mendapatkannya.

“Kira-kira dua bulan sebelum kahwin, arwah tanya soalan ketika saya masih menyewa di rumah bujang. Abang tanya masa kahwin nanti nak hadiah apa.

“Saya kata kalau nak beli, lebih baik beli periuk nasi sebab yang ada kat rumah sewa tu adalah kepunyaan rakan serumah. Bila-bila dia boleh bawa pergi,” tambahnya.

hadiah arwah abang 4

Wan (kanan) dan arwah abang (tengah) bersama keluarga.

Wan yang berkhidmat sebagai anggota polis itu mengakui seb4k ketika membuka hadiah pemberian arw4h abang yang tidak disangka-sangka.

Menurutnya, abangnya merupakan anggota tentera dan masih bujang itu merupakan seorang yang pendiam dan lebih suka berahsia.

Arw4h abang tak kisah apa orang nak kata, tapi dia seorang yang supportive dengan keluarga. Malah dia bantu menyatukan semua adik-beradik

AZWANSHAH MOHD SAH

“Arwah abang tak kisah apa orang nak kata, tapi dia seorang yang supportive dengan keluarga. Malah dia bantu menyatukan semua adik-beradik selepas semua berdepan kris1s.

“Kerana arw4h juga kami sekeluarga masih berhubung antara satu sama lain, meskipun ketiadaan arwah dan PKP (Perintah Kawalan Pergerakan),” katanya sambil menambah dia baru dikurniakan cahaya mata lelaki pada bulan lalu.

hadiah arwah abang 2

Kenangan… Wan (kiri) bersama arw4h abang.

Dalam pada itu, Wan berkata, dia dan abangnya yang dikenali sebagai Koperal Ujang itu berkongsi minat sama dalam permotoran.

“Kami banyak menghabiskan masa bersama berkaitan permotoran, itu je. Kini hanya kenangan bersama arw4h. Sampai sekarang saya masih terngiang-ngiang perbualan bersama arwah berkenaan hadiah kahwin,” katanya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Era Tv 

Sumber : https://www.mstar.com.m

Be the first to comment on "Abang ‘pergi’ Sebelum Majlis Nikah, Selepas Setahun Baru Adik Ada Kekuatan Buka Hadiah Kahwin Pemberian Arw4h – “Tekaan saya tepat”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*