Susulan lsu Awal Ashaari Didkwa Berbuat Khlanat, Lufya Buka Mulut & Zed Zaidi Beri Amar4n!

SUSULAN kes pengacara Awal Ashaari didakwa melakukan perbuatan khlanat merosakkan pagar sebuah perumahan, jirannya yang juga pelakon Lufya Omar mendedhkan turut mengalami pengalaman burvk.

Lufya, 37, berkata, cara pihak berkenaan menjaga keselamatan keterlaluan sehingga menyukarkan aktiviti penduduk di kawasan perumahan itu.

Malah, pemilik nama Lutfyah Sheikh Omar ini juga mendkwa seorang pekerja di pengurusan itu juga tidak boleh bert0lak ansur sehingga sering menimbulkan salah faham.

“Saya pun pernah alami benda yang lebih kurang sama. Saya pernah dihal4ng masuk sebab lambat bayar yuran selenggara. Saya bukan sengaja lambat bayar, tapi ada masalah management itu.

Lufya

Lufya berkongsi perkara itu di Instastory.

“Malah, orang nak hantar blender pun, saya nak kena beritahu pengurusan… semua benda nak kena minta izin pengurusan. Mungkin dia nak menjaga keselamatan tapi keterlaluan pula. Buat macam kami ini semua tahan4n di pulau.

“Bagi saya, ni bukan masalah pihak pengurusan tapi pekerja wanita itu yang kur4ng ajar! Ramai penduduk di kawasan perumahan ini memang tak puas hati dengan dia. Bagi saya, dia memang b1adab!

“Jiran belakang rumah saya pun mar4h dengan pekerja wanita itu yang masuk ke rumahnya yang sedang diubah suai tanpa izin,” katanya kepada mStar.

Pada pagi Selasa, Awal mengakv tidak bersalah di Mahkmah Majistret Petaling Jaya, Selangor atas pertudhan melakukan khlanat merosakkan palang pagar milik pengurusan sebuah perumahan di Damansara bulan lalu.

Awal kemudian menerusi video siaran langsung di Instagram memberitahu inslden itu berlaku disebabkan salah faham antara dia selaku pemilik rumah dan pihak pengurusan perumahan berkenaan.

 

Awal seorang yang budiman dan bukan jenis nak cari fasal dengan orang lain.

LUFYA OMAR

PELAKON

Menjelaskan lanjut tentang insiden berkenaan, Awal meng4kui dia bertindak mengalih palang ‘gate’ menggunakan tangannya gara-gara permintaan untuk masuk ke rumah tidak diendahkan pengawal dan pihak pengurusan.

Manakala Lufya menerusi status di Instastory mendedhkan dia juga berdepan dengan masalah dengan pihak pengurusan yang dianggap paling tervk.

Menerusi perkongsian itu, Lufya berkata pihak pengurusan tidak mempunyai hak untuk menghalng pemilik kediaman biarpun mempunyai bayaran yuran tertvnggak.

Mengenali Awal sebagai jiran sebelah rumah, Lufya memvji sikap suami kepada aktres Scha Al Yahya itu seorang yang budiman dan tidak pernah menganggu orang lain.

“Saya berjiran dengan Awal… rumah saya bersebelahan dengan rumah dia. Kawasan kejiranan kami memang sangat bagus.

Awal Ashaari

Awal turut tampil memberi penjelasan di Instagram miliknya.

“Awal seorang yang budiman dan bukan jenis nak cari fasal dengan orang lain. Net1zen salah faham ingat dia langgar palang pagar dengan kereta.

“Tapi sebenarnya dia sekadar naikkan palang guna tangan sebab nak masuk rumah ambil barang. Memang la dia tak bayar yuran pengurusan tapi kenapa nak halang dia masuk rumah sendiri?

“Sepatutnya kalau dia tak bayar, hantar la surat amar4n dahulu. Lagipun, bukannya Awal menyewa di situ tapi memang rumah dia,” ujarnya.

Zed Zaidi Luah Kecew4

Menerusi hantaran yang lain, Zed Zaidi tampil meluahkan perasaan yang sama yang dilalui oleh Awal dan Lufya menerusi sebuah video yang dimuatnaik di akaun Tiktok miliknya.

“Pasal 1su Awal ni aku sokong awal sepatutnya jmb ni kena buat atas budi bicara bukan sampai jadi kes pol1s.

“Nak tau lebih banyak k0men aku pasal 1su ni tengok video aku ni sampai habis mengenai penjelasan aku tentang penguran bangunan JMB!!”, tulisnya.

@rozaidijamil Pasal isu awal ni aku sokong awal sepatutnya jmb ni kena buat atas budi bicara bukan sampai jadi kes polis. Nak tau lebih banyak komen aku pasal isu ni tengok video aku ni sampai habis mengenai penjelasan aku tentang penguran bangunan JMB!! #terciduq #teamzedzaidi #damansaraperdana #jmb #cob #malaysia #malaysian #viral #fyp #kamisempoi #tiktokmalaysia🇲🇾 #gengpakcikketiak #malaysiatiktok #tiktokviral #fypシ゚viral #polismalaysia #pdrm #pdrmmalaysia #kpkt #strata #aktastrata #strataakta757 #sprm ♬ original sound – ZED ZAIDI

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Era Tv 

Sumber : Mstar, Tiktok Zed Zaidi

Be the first to comment on "Susulan lsu Awal Ashaari Didkwa Berbuat Khlanat, Lufya Buka Mulut & Zed Zaidi Beri Amar4n!"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*